GIDA İNTOLERANS TESTİ

Yiyecek allerjileri iki tiptir. Bunlardan ilki IgE aracılığı ile olanlardır ve sıklıkla ani belirti veren reaksiyonlardır. Bu reaksiyonlar allerjen gıdaya maruz kalınır kalınmaz hemen başlarlar ve mast hücrelerinden inflamatuar kimyasalların salınmasına neden olurlar. Ciltte kızarıklık, kaşıntı, nefes darlığı, kusma, boğazda şişme ve ani ölüm meydana gelebilir.

IgE ile ilgili olmayanlar ise gecikmiş tip hücresel aşırı duyarlılık reaksiyonlarıdır. Belirli tür bir gıdaya karşı oluşan bir hassasiyeti ifade eder. Geçirgen bağırsak sendromu nedeniyle bazı gıdaların kan dolaşıma geçtiği ve bunlara karşı oluşan bağışıklık yanıtının vücutta bu tarz problemlere neden olduğu düşünülmektedir. Kontakt dermatit, egzema gibi kendini ciltte gösterebilir veya yaygın olarak hazımsızlık, diğer bağırsak problemleri, kilo, baş ağrısı, yorgunluk, eklem ağrıları, cilt döküntüleri, depresyon, konsantrasyon güçlüğü gibi belirtiler ile ortaya çıkabilirler. Eğer intoleransınız olan yiyecekleri yemeye devam ederseniz vücudunuzda süregen bir inflamasyon oluşturursunuz. Inflamasyonun süregen hale gelmesi isteyeceğimiz en son şeydir. Geç tip gıda allerjilerinde zor olan, bu belirtilerin hangi yiyeceğe karşı oluştuğunu gözlemsel olarak anlamanın neredeyse imkansız oluşudur.

Gıda intolerans testleri ise vücudunuzda, test edilen yiyeceklere karşı pozitif veya negatif reaksiyonları ortaya çıkarmayı hedefler.

Şu anda hücresel duyarlılığı ölçmek için kullanılan güvenilir tek laboratuar yöntemi LT (Lenfosit Transformasyon) Testi’dir. Ilk olarak 1960’larda tanımlanmıştır ve hücre kültür ve analiz yöntemlerindeki gelişmelerle paralel olarak daha hassas ve tekrarlanabilir bir test haline gelmiştir. Bugün tıp ve biyolojik araştırmalarda kullanılan rutin  tanısal bir testtir.

Test, allerjenlerin saptanmasında kullanılan cilt testi ile aynı prensiptedir. Cilt testi sadece cilde temas eden maddelere yapılırken, LTT sindirim kanalımızla temas eden yiyeceklerin saptanmasında kullanım kolaylığı sağlamaktadır.

LTT testi günümüzde özelleşmiş immünolojik laboratuvarlarda yüksek duyarlılık ve özgünlükle çalışılmaktadır.  Sadece gelişmiş cihazların kullanımına değil, iyi eğitilmiş laboratuvar çalışanlarına da gereksinim duyan bir testtir. Gıda intoleransı dışında, bağışıklık işlevlerinin ölçümünde, hastalık oluşturan patojenlerin tanısında, ilaç allerjilerinde, tıbbi amaçla kullanılan materyallere karşı alerji varlığını araştırmada, çevresel toksinleri saptamada, gluten intoleransını saptamak amacıyla kullanılır.

Doğru tanı, doğru tedaviyi getirir.  Kendinizde gıda allerjisi olduğundan şüpheleniyorsanız randevu almak için tıklayınız.