1992 yılında Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesinden mezun oldu. 15 yıl çeşitli illerde özel ve devlet sektöründe Acil Servis’de çalıştı. Halen Yeditepe Üniversitesi’nde Genetik ve Biyomühendislik Bölümünde master yapmaya devam etmektedir.

İnsan sağlığı ve genetik ve beslenme konularında dünyada yapılan bilimsel araştırmaları eşzamanlı olarak aktif bir şekilde takip ediyor ve koruyucu ve önleyici tıp kapsamında yaşam tarzı tıbbı doktoru olarak 2007 yılından beri kendi kliniğinde çalışıyor. Çağımızda sık rastlanan çeşitli tıbbi problemleri, yaşam tarzı değişiklikleri ve hastalıklardan koruyan beslenme tarzı ile tedavi etmek üzere uzmanlaşmıştır.

Mükemmel sağlığı hedefleyen, hastalıklardan koruyan ve mevcut hastalıklarda ise doğal olarak tedavi eden ve hastalıktan kurtulmayı hedefleyen, özel bir beslenme sistemi ve terapiyi birleştirerek uygulamaktadır. Bu amaca ulaşmak için kişinin risklerini belirledikten sonra, kişiye özel, koruyucu beslenme, düzenli egzersiz alışkanlığı kazandırma, sigara bırakma ve diğer sağlık risklerinin değiştirilmesi konularında motivasyonel görüşme ve davranış değişikliği tekniklerini kullanıyor. Kanıta dayalı tıp temelli, deneyimli yaklaşımı ile, oldukça güç bir iş olan yaşam tarzını değiştirme sürecini kolaylaştırarak son derece başarılı sonuçlar alınmasına yardımcı oluyor.

Obezite tedavisinde ise yine kişiye özel sebepler belirledikten sonra bunların kalıcı olarak değiştirilmesi amacıyla zayıflama ve davranış değişikliği terapisini birleştirerek kalıcı kilo verilmesini sağlayan bir yaklaşım uyguluyor. Diyet yapmadan, yeme tercihlerini sağlıklı seçeneklerle değiştirerek zayıflatan bir beslenme sistemini öğretiyor. Bu beslenme sistemi aynı zamanda vücudun en sağlıklı haline gelmesini sağlıyor.

Sağlığını kaybetmek istemeyen ve bu konuda destek ve yönlendirme arayan kişilere medikal koçluk yapmakta ve tüm tıbbi takiplerini yaparak, karşılaştıkları sağlık sorunlarında danışmanlık yapmaktadır.

Aynı zamanda T24 internet gazetesinde blogger olarak sağlık konularında makaleler yazmaya devam ediyor.

Dr.Nurhayat Gül’ün özellikle başarılı şekilde çalıştığı alanlar: (alfabetik sırayla)

– Allerjiler/astım yaşam tarzı değişiklikleri ile hastalığın şiddetini azaltma

– Diyabet’ten korunma ve kurtulma

– Hamilelikte anne ve bebeğin maksimum sağlığını hedefleyen beslenme danışmanlığı